Stratégie a metódy podporujúce aktívne učenie sa žiakov
Rozsah: 3 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Praktické ukážky týkajúce sa efektívneho vyučovania v rámci reformy
Ranné kruhy v praxi
Rozsah: 3 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Simulácia stretnutí medzi učiteľom a žiakmi formou zážitkových aktivít, s cieľom posilniť vzťahy v triede, zlepšiť komunikáciu a vytvoriť bezpečné prostredie na zdieľanie pocitov a názorov.
Blokové vyučovanie
Rozsah: 3 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Nástroj na prepájanie predmetov a jednotlivých tém a tak posilniť u žiakov učenie sa v súvislostiach.
Storytelling – príbehy, ktoré dávajú učeniu nový zmysel
Rozsah: 3 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Predstavenie metódy Storytelling ako jednej z alternatívnych metód, ktorá je vysoko motivačná v procese vyučovania pre žiakov prvého aj druhého stupňa. Základy metódy a praktické návody jej využitia vo vyučovaní.
Wellbeing – príprava na zmenu
Rozsah: 3 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Súbor teambuildingových aktivít, ktoré pomáhajú minimalizovať zamietavý postoj k zmenám formou zážitkových aktivít/hier/cvičení.
Ako pomôcť žiakom lepšie sa vzdelávať
Rozsah: 3 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Implementácia podporných opatrení do vzdelávania.
Dyslexia: nový pohľad na výzvy a príležitosti
Rozsah: 3 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Nový pohľad na dyslexiu zameraný na jej pozitívne aspekty a výhody. Praktické návody na podporu dyslektikov a ich efektívnu edukáciu.
Práca s digitálnymi nástrojmi na hodnotenie a spätnú väzbu
Rozsah: 2 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Zisťovanie názorov žiakov, kvízy, opakovanie učiva či preskúšanie žiakov z témy vyučovania hravou a zábavnou formou prostredníctvom online nástrojov ako napríklad Kahoot, Quizizz, Plickers, Drilleo, Mentimeter, Miro a iné.
Práca s digitálnymi nástrojmi na kolaboráciu a spoluprácu v online priestore
Rozsah: 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Tvorba virtuálnych násteniek, máp, zdieľanej tabule v nástrojoch ako Padlet a Figma, myšlienkových máp či flowchartu v programe Miro i vytvorenie vlastnej aplikácie či misie prostredníctvom platformy Actionbound a tvorba jednoduchých hier ako napríklad Milionár, Konské dostihy, doplňovačky či rôzne spájačky a ďalšie.
Práca s digitálnymi nástrojmi na tvorbu jednoduchej grafiky a dizajnu
Rozsah: 4 hodiny alebo 8 hodín
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Práca s Canvou na tvorbu moderných dizajnov, prezentácií, príspevkov na sociálne siete, životopisov, propagačných materiálov ako plagáty, letáky, pozvánky i videa a mnohé ďalšie. Nakukneme spolu tiež na cloudový prezentačný software Prezi na tvorbu prezentácií s podporou AI a tvorbu vlastných jednoduchých webov či blogov.
Umelá inteligencia – pomocník učiteľa i žiaka
Rozsah: 4 hodiny alebo 8 hodín
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Workshop Vás prevedie rôznorodými nástrojmi AI využiteľných v práci učiteľa a vo vzdelávaní. Naučíte sa ako písať prompt a využívať chatboty. Spoznáte strojové učenie zábavnou formou, nástroje na generovanie textu, dizajnu, obrázkov, tvorbu vzdelávacích a pracovných listov, prezentácie, hudobného obsahu, konverzácie či zlepšenie cudzieho jazyka a mnoho ďalších “pomocníkov” učiteľa i žiaka.
Digitálny učiteľ
Rozsah: 2 – 4 hodiny
Cieľová skupina: pedagogickí a odborní zamestnanci škôl
Anotácia: Bezpečnosť a etické správanie sa v online priestore patrí medzi neodmysliteľnú súčasť vzdelávania a života každého z nás. Aké nástrahy na nás číhajú a ako sa im vyvarovať? Workshop Vám pomôže zistiť ako si overiť informácie, silu svojich hesiel, rozlíšiť hoaxy, fotografie či deepfaky a samozrejme etické otázky pri používaní umelej inteligencie.